marți, 10 august 2010

Okonomiyaki...pour les connoisseurs...

08Reteta mea favorita, pe care o fac extrem de des, pentru ca e usoara, ieftina dar mai ales gustoasa este... OKONOMIYAKI. Este o reteta traditionala japoneza, invatata de la Yuichi si dusa le perfectiune Emi. Se traduce: "tot ce vrei, la gratar".



E o reteta generoasa, deoarce cantitatile se pun la "ochiometru".

La reteta asta ma ajuta foarte mult tigaia de teflon, pentru ca nu mai trebuie sa foslosesc prea mult ulei- deci e mai sanatos.
Nu ai nevoie decat de
1. faina
2. 1 ou-sau 2, in functie de cantitatea pe care o doresti
3. o varza micuta
4. praz sau ceapa verde
5. niste felii de bacon
6. maioneza, ketchup, wasabi, sos de soia sau peste...
7. putin praf de copt

Deci: se taie o varza fideluta, se adauga ceapa sau prazul taiat.
Peste ele se toarna niste faina, se sparge oul, se adauga apa sau supa pana iese un aluat moale ca de clatite, se pune putin praf de copt. Eu mai trisez si pun si chipsuri faramitate. Se condimenteaza cu ce vrei. Daca aluatul e prea gros, pui apa sau supa, daca e pre subtire, faina. Poti rade si morcovi, pune patrunjel, cimbru... dovlecel taiat feliute fine, ceapa alba. Orice. Chiar si feliute din restul de friptura de ieri, sau creveti, daca te lasa buzunarul.

Din acest aluat se pune cu lingura in tava incinsa, cu putin ulei. Se prajesc puti pe ambele parti, pentru ca se fac repede. Daca esti priceputa, poti incerca sa le faci mari, cat o clatita. Eu ma rezum la cat incape intr-o lingura. Peste ele, prajim niste felii de bacon. Se servesc calde sau reci, cu maioneza deasupra. Japonezii pun si alge si sos de peste.

E o reteta traditionala, specifica orasului Osaka si Hiroshima. Exista sute de variatiuni pe aceeasi tema si restaurante specializate pe Okonomiyaki.

Mai multe gasiti pe http://okonomiyakiworld.com. Merita sa incercati pentru ca e rapida si surprinzator de gustoasa. E una din retetele exotice pe care le putem face si noi, cu ingrediente indigene.


Eu am facut asta ca aperitiv de ziua mea, cand am servit un meniu chinezesc. Am trisat, am luat take-away de la Beijing! Nimeni nu s-a plans, ba fusei laudata chiar de un bucatar de 5 stele. Da Lucian, de ziua mea imi puteai da cadou reteta aia de sos... ;).

Pofta buna!

Niciun comentariu: