miercuri, 16 februarie 2011

Editura Niculescu sau despre cum sa strici o carte


Imi place sa citesc, si deoarece consider ca mi-am citit partea de carti cu greutate si nu mai sunt nici la liceu si nici la facultate, imi place sa pun din cand in cand mana pe cate o maculatura amuzanta, palpitanta si fun. 




Librariile abunda de carti lucioase in editii de lux, insa eu prefer batrana noastra ASTRA care are de toate.
Mi-am facut un crez din a nu cumpara/imprumuta carti care:
1. Sunt recomandate de AVON, Avantaje, Tabu, Zana Surprizelor sau Oprah.
2. Chick-lit
3. Carti cu coperte in relief si sclipici
4. Carti la moda
5. Coelho si Cartarescu. Fara sa jignesc, Coehlo plagiaza fara mila iar Cartarescu, ei bine, mi se pare fals pana in maduva pixului cu care scrie.

Insa acum am pus mana pe un mistery-thriller cu iz istoric, gen deschis de Dan Brown cu regretabilul Cod. E "Sangele Vikingilor" de Brian Frederiksen. Numai bun de citit in baie sau la masa sau asa, in general, pe fuga cum sunt eu. Tipul scrie bine, povestirea curge, subiectul e interesant. O tanara doctoranda daneza participand la niste excavatii, descopera un coif viking cu niste inscriptii ciudate, si tot restul cartii se chinuie sa descifreze mesajul, ajutata bineinteles de un profesor sexos si charismatic si de o prietena de la Mossad, undercover.
Treaba e ca si altii vor coiful cu pricina si de aci, povestea. Si ca bonus, avem niste descrieri foarte faine ale Copenhagai, ceva istorie a jomsvikingilor si niste flash-backuri in perioada vikinga. Toate ingredientele unei lecturi placute, fara angajamente. 

Nu stiu insa ce dracusor l-a manat pe editorul de la NICULESCU sa scrie asta pe coperta. SPOILER ALERT!
"Ce s-ar intampla daca s-ar dovedi ca primul rege viking Gorm cel Batran ...bla...bla...a fost descendentul direct al lui Iuda?"  

Nea Niculescu, esti ca spectatorul ala nesuferit de la film care iti sopteste "the butler did it".  Cartea era si asa destul de previzibila, de strici bucuria cetitorului ? 
Textul poate ca era menit sa starneasca interesul si nu a facut decat sa il omoare. Pacat de carte. Te rog, nu mai fa de-astea niciodata!

Niciun comentariu: