duminică, 11 septembrie 2011

Rosemary's Baby


Ieri dupamasa, la soare pe banca, am citit intro suflare romanul omonim a lui Ira Levin. Iar seara am vizionat si filmul lui Roman Polanski. In nici un caz nu e recomandabil femeilor gravide. Poate de asta nu mi s-a parut mie atat de horror.

Mia Farrow e frumoasa de pica. Frank Sinatra, esti un bou.

Avand cartea inca proaspata in minte, mi-am dat seama ca scenaristul a respectat pana si cele mai minore detalii si replici.

Ce mi-a placut insa cel mai tare sa fost ambiguitatea lui Polanski. Levin nu iti lasa nici dubiu: ceva satanic e la mijloc. Filmul se joaca insa cu mintea ta si a lui Rosemary-e real sau doar paranoia? E doar imaginatia ei bogata?


Finalul insa iti da raspunsul. Nu vedem bebelusul si e mai bine asa. Imaginatia bate intotdeauna realul.


Ma batea gandul sa citesc si partea a 2-a scrisa dupa 20 de ani, in 89 insa ma tem ca nu se va ridica la nivelul romanului initial.


Ca veni vorba de filme, de abea astept ASTRA FilmFest de anul acesta!




Niciun comentariu: