duminică, 29 martie 2009

Micuta moschee si marele porumb

                          De catva timp nu ma mai uit la filme. Poate ca nu mai am rabdare, nervi sau pur si simplu nu ma  mai intereseaza. Si nu pentru ca nu as avea parte de creme-de-la creme a filmelor, no, sir. In fine. Prefer sa ma uit seara la cateva episoade din anticul si clasicul american "I Love Lucy", "The Honeymooners" sau "The Wonder Years".  Insa dintre toate acestea, 2 seriale au punctajul cel mai mare: "The Big Bang Theory" si un sitcom canadian "Little Mosque on the Prairie". Cei mai batrani dintre noi isi mai aduc aminte de "Little House oin the Prairie",  dupa care e parafrazat titlul. Subiectul e savuros. Viata unei comunitati de musulmani (toti pasnici si prietenosi)  intr-un orasel uitat de lume, in care toata lumea cunoaste pe toata lumea. De aici, conflictul dintre culturi, mereu rezolvat cu zambetul pe buze si sub curcubeul tolerantei si diversitatii. Cam asa cum arata si proiectele guvernului de integrare a tiganilor. Jumatate din actiune se petrece la "Fatima's Cafe", un fast food cu specific arabesc. Daca ar fi sa mai iau dupa personaje, ala e locul unde as vrea sa mor. Iar ca un fan adevarat ce mi-s, am cautat retetele mancarurilor servite acolo si am dat peste una fezabila si nu prea riscanta. Iacata reteta,

  •              1 punga porumb fiert congelat
  •              2-3 cepe taiate pestisori (stiu ca se zice julienne, dar mie imi place cum suna "pestisori"-asa spunea si bunicul care era mare bucatar)

                 Toate astea se calesc in ceva ulei, cand sunt gata si ai prins ceva curaj, pui curry la greu, sare, piper, paprica si scortisoara. Da, exact, scortisoara. Si uite asa, de acum inainte nu vei mai putea manca porumb fara scortisoara. Parol. 

                 Bunatatea asta merge bine cu orez fiert si o pulpita de pui. Si un iaurt indoit cu apa, cu sare si menta. Dar noi, fiind infideli ghiauri, am baut bere.

Niciun comentariu: