sâmbătă, 8 august 2009

De ce mai cred oare in basme ?

De ce mai cred inca in UNTAR si in personalitatilie luminate care o sa imi faca treaba de traducator mai usoara? de ce mai sper la un statut? Si de unde, doamne, mi-a putut veni ideea la o lege a noastra?

Intrebari retorice, pe care mi le pun in fiecare dimneata cand imi citesc ultimele mesaje de pe Grupul Traducatorilor. Ce-i drept, nu mai trecusem de mult pe acolo ca sa citesc mereu si mereu aceleasi messaje ale aceleiasi persoane. Credeam ca e singura activa pe acolo. Se pare ca au mai aparut si altii, care incearca sa dezbata ceea ce se numeste pompos Apel General catre MJLC siMFP. Toate bune si frumoase pareri pro, pareri contra. De parca nu am stii cu totii ca e degeaba.


S-a ajuns si la propunerea ca fiecare traducator sa FIE ARONDAT UNEI ZONE, si sa nu poata traduce in afara acelei zone. Sa nu mai poate dom-le traducatoarea din Huedin sa ii fure traducerile doamnei traducatoare din Bucuresti! Si dreptul meu de a-mi exercita profesia unde ramane? Romania are o economie de piata libera, bazata pe initiativa si concurenta. Daca vreau sa ma mut la Bacau, ce fac? Intru in somaj? Ma milogesc de notari sa ma ia pe langa ei in lista, lista fiind deja facuta si locurile ocupate? Sunt voci care sunt contra, insa sunt comentate sarcastic, cu superioritatea sefului de trib care oricum face ce vrea la el pe mosie. Si macar daca ar putea.


Alta problema a forumuli e cea de atitudine. Membrii activi sunt putini (o lunga perioada de timp unul singur) si au aceeasi parere: Bai, ce oropsitii sunteti VOI traducatorii. EU/NOI in schimb, o duc bine pentru ca-s destept. Na-na-na-na na, a mea/noastra e mai mare (vorbesc de tarife aici). E exact ceea ce vrea sa asculte traducatorul ala mic si amarat ca si mine, sau traducatorului caruia ii pasa. Exista UNTAR, sefii- s bine mersi, sa le traiasca familia si afacerile!E bine sa stii ca esti sfidat si aratat cu degetul cand incerci sa iti exprimi opinia, si ca acolo la Bucuresti lucrurile merg brici. In provincie insa, nu e asa. Insa cui ii pasa? In curand vom primi 20 euro/pagina...Vom avea vile si mertane...

.... mi-e si sila sa termin postul.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Din pacate, toti mai credem in basme, toti mai avem speranta ca se va schimba totusi ceva si la noi. O persoana a carui blog il citesc zilnic, spunea ieri:
"...Dar, cu toate astea, i se pare nedrept faptul ca, uneori, trebuie sa pleci de acasa ca sa-ti fie mai bine. I se pare nedrept ca America nu e in Romania. :)) - era vorba de bunica ei :))". Cu greu se va schimba ceva, dar pana atunci, be proud ca esti cine esti si faci ceea ce faci (chiar daca unii se mandresc ca a lor e mai mare....tariful :P).
Madreste-te ca esti totusi cine esti intr-o tara ca asta :).