sâmbătă, 16 octombrie 2010

Joop? care Joop?

        Cei care ma cunosc stiu ca sunt un parfum-freak si ca am peste 36. Mai de marca, mai de Avon, mai de FM...ba chiar si de la magazinele chinezesti, daca aroma imi inspira ceva. 

   

Asa ca, de indata ce am auzit de concursul celor de la Parfumuri Originale, pupilele mi s-au marit mai ceva ca reflectoarele antiaeriene si m-am apucat de scris. Au oamenii aia o lista impresionanta de parfumuri din care sa alegi.  Si mare mi-a fost mirarea cand am gasit in liste  si iubitul meu Joop. Prin magazine nu  il prea gasesti  nici pe creatorul german, si nici pe fiica-sa, Jette, iar vanzatoarele il pronunta "Jup".
Dragele mele, e cu "o" pt ca e neamt. Pe cuvant!

Parfumul meu preferat este "Le  Bain".

E un parfum catalogat drept "oriental-floral". Vine intro sticluta simpla, modesta, cu capac alb. Nu are nevoie de ornamente cu surle si trambite. Joop a dorit sa capteze puritatea, eleganta si simplitatea complicata a unei femei. Se numeste "Le Bain"-baia si evoca o baie luxurioasa, cu vase mari de arama pline cu apa fierbinte si lapte, oglinzi aburite...Ceva curat, feminin, elegant, seducator prin inocenta si rafinament.

Sa nu visam aiurea si sa dam date tehnice: a fost lansat in 1989 iar notele de varf sunt aldehida, portocala, bergamota si lamaie. Cele de mijloc sunt santal, cedru, iasmin, trandafir si liliac iar cele de baza sunt ambra, patchuli, tonka, vanilie si mosc. 

Mirosul este persistent, tine pana seara insa isi cam pierde din intensitate peste zi. Doar numai cat sa nu te agaseze. Desi e oriental, nu e greoi si nici vulgar.

Eu il port in sezonul rece, mi se pare cam prea greu pentru vara si primavara.



Este parfumul care mi se potriveste cel mai bine si careia ii voi ramane fidela. Desi "Thrill" de la Joop imi cam face cu ochiul intrun mod pervers de ceva timp...

2 comentarii:

lili spunea...

Eu n-am gasit pe site-ul lor sectiuena de concurs. Ma ajuti?

Ada Angharad spunea...

Lili, nu e de pe situl lor, ci de pe a lui Blogatul. Acum sa speram ca e pe bune!